Jag lyckades såklart somna idag igen när jag kom hem efter jobbet. Sov typ 2 timmar också, bra jobbat!
Får väl se när man somnar i natt då. 
Middagen är i alla fall uppäten nu, riktigt gott var det. All mat jag handlade igår är ju till nya recept jag aldrig gjort förut så det ska bli spännande med resten jag har på min lista. Denna rätt får i alla bra betyg.
 
 
 
Färsfylld paprika med fetaostsallad och gräddfil (för 2 personer både middag och lunchlåda)
500 g Köttfärs
6 Paprikor
2 msk Grädde
1 msk Rosmarin
Salt och peppar
Chiliflakes
1 dl passerade tomater
1 Vitlök solo
1 Påse riven ost
2 Charlottenlökar
Sätt ugnen på 225 grader och börja stek köttfärsen. Krydda med rosmarin, chiliflakes, salt och peppar. Släng sedan i charlottenlöken och pressa ner vitlök. Häll sedan på passerade tomater och grädden. Låt stå en liten stund så allt får koka ihop sig.
Skär upp paprikorna i halvor och fyll de sedan med köttfärsen. Lägg på ost och sedan in i ugnen i ca 15 min. 
Servera med fetaostssallad och gräddfil. 

2 kommentarer

Marike Ahlgren

04 Feb 2015 16:00

jag äääälskar den här rätten! Så himla gott! :)

ɑ n n i k ɑ

04 Feb 2015 20:40

Mumsigt! :D

Kommentera

Publiceras ej