Nu var det ett tag sen jag skrev! Fy på mig. 
Jag åkte ju till Gotland i Torsdags och hälsade på en kompis och hade en liten minisemester. Jag åkte direkt från jobbet till T-centralen och mötte mamma och fikade lite innan jag skulle ta tåget till Nynäshamn. Kändes så onödigt att åka förbi hemma först och sen vända tillbaka mot stan efter 1 timma. Vi satte oss på Starbucks i Centralen och snackade lite skit och tiden flög iväg. Tåget gick runt sju från Centralen och jag var väl framme i Nynäshamn runt kvart över åtta. Jag var som en vilsen hundvalp vid terminalen i Nynäshamn måste jag tillägga. Lär ha sett riktigt kul ut för alla andra passagerare i terminalen. "Ursäkta, vart ska jag?". Jag gjorde det väl svårare än vad det var, fram till incheckning och ge bokningsnummer och få biljetten för att sedan följa strömmen. Punkt. 
På båten kom jag i alla fall och resan dit var inte jätte farlig, hemresan ska vi inte snacka om! 
Jag spenderade mer än halva resan åt att kolla serier och sen sov jag väl en timma på golvet (i dessa stolar hade varit omöjligt för då hade jag behövt uppsöka läkare i Visby), inte jätte bekvämt men orka sitta vaken och stirra ut i mörkret, så fick det bli! Tidsfördriv. 
Var framme runt halv 1, lagomt sliten, och där väntade Adam på mig. Vi åkte hem till honom och tog några öl med hans rumskamrat Eddie och sen gick vi och la oss. Dagen efter försökte jag sova ut för det var ändå en av de få lediga dagarna jag haft på länge, men ICKE! Vaknade runt halv 9 tror jag och låg kvar i en timma eller två bara för att jag kunde och sen lessnade jag. Så otroligt typiskt. Vi vaknade i alla fall till liv och sedan drog vi iväg och handlade alkohol och mat för kvällen och sedan hem igen och börja dricka lite smått. Det blev ingen utgång och det var nästan inga som kom över vilket sög lite men det var en helt okej kväll ändå och jag fick karatefylla. Inte jätte konstigt då jag shotade, drack öl och även sprit. På det körde vi även olika ölspel i flera omgångar.
Mådde som en påse skit dagen efter och Adam har föreslagit kvällen innan att vi skulle dra ner på Olearys och se derbyt på Lördagen men det var jag inte kapabel till kan jag säga. Så det blev bakishäng hemma istället och mot kvällen åkte vi iväg och köpte pizza och lite godis och sen var det sängläge. På Söndagen var det dax att åka hem igen, vilket jag inte alls såg fram emot då det var väldigt skönt att få vara ledig och vara borta från stan. Klev i alla fall på båten med tunga och sega steg och så fort den lämnade hamn så började det gunga. Jag är så känslig för grejer som gungar eller snurrar så ännu en gång mådde jag som en påse skit men det var en jädrans tur att vi festade i Fredags och inte Lördags för då hade massa passagerare fått sig ett gott skratt.
 
När jag kom av i Nynäshamn så hade jag 6 minuter på mig att ta mig till tåget om jag inte ville sitta och vänta i 30 min på nästa. Det var bara att börja springa med min väska som jag packat med bly. Var lite så det kändes. Kom in på tåget helt förstörd och det lät väl som att jag hade en astma attack, tummen upp! 
 
Visst det var skönt att vara borta men jag måste säga det att min säng var liiite efterlängtad! La mig direkt i sängen när jag kom hem.
 
Nu sitter jag ännu en gång på jobbet en trött Måndag och har ca 3 arbetstimmar kvar och sen blir det hem och sova. Ljust i tunneln är väl att det bara är 17 dagar kvar till Thailand, den riktiga semester! Woop Wopp!
 
PS: Vill även rekommendera en serie jag började kolla på igår, för jag har ju inte tillräckligt med serier som jag följer, Secrets and Lies. Check it out!

Kommentera

Publiceras ej