Igår drog jag hem till min mor efter jobbet och åt en jättegod blomkålsgratäng med ost och bacon i, min mamma kan hon! Efter vi ätit satt vi oss i soffan och kollade massa olika roliga klipp och jag snubblade över ett klipp på den här vakten som i mina ögon använder för mycket våld mot denna nioåring. Ni vet nog vilket klipp jag menar, annars kan ni se det här. Det har ju diskuterats mycket fram och tillbaka, i alla fall på det klippet jag delade på facebook, om hurvida detta var befogat eller inte. Jag kan säga att jag tycker inte att detta är okej. Sen får andra människor säga vad dom vill men att sätta sig på ett barn och dunka hans huvud i golvet samt ta strypgrep, enligt vittnen och man kan se det i en sekvens i klippet, är absolut övervåld. Folk har kommenterat och tycker att jag är "Sorglig" som inte vill se den längre versionen av denna video då jag anser att denna lilla bit räcker för mig att se samt att jag går på vad ett flertal vittnen har sagt. 
Även en vän till mig som är utbildad ordningsvakt säger att detta är överdrift. Ordrningsvakten är betydligt större än vad pojken är och hade kanske inte behövt sätta sig på honom, I don't know pojken kanske är starkare än honom men det är tvek på den, men han hade absolut inte behövt göra som han gjorde. Detta kan diskuteras på hur mycket som helst och jag är less på att folk alltid ska slänga ur sig sina åsikter och trycka ner vad jag tycker och sen att jag då ska vara sorlig för att jag inte har samma åsikter ? Det är väl att ta i lite va. Alla har vi rätt till att tycka vad vi vill och bara för att jag inte tycker som vissa andra så ska jag inte "hånas" för det anser jag. Dessa människor går ju också på vad som sagts och vad som visas i videon, dom var inte heller på plats men ändå så ska dom ha rätt ? Jag gör inte så mot andra människor och man kan ju hoppas på att dessa människor växer upp någon dag och inser att det faktiskt är okej att tycka olika. 
 
Hur som helst nu släpper vi det! Idag har jag tagit lite mer övertid. Varför inte liksom ? Har ju redan plockat så mycket så jag har inte direkt något socialt liv i Februari i alla fall. Två personer som skulle jobba kväll är tråkigt nog sjuka så då behövdes det att jag hoppade in fram till stängning. Så nu har jag suttit på jobbet från 10:30 och jobbar till 21:15 så man är lagomt trött nu och jag lär va lagomt trött imorgon när jag kommer in 09:15, men men vad gör man inte för pengar? Thailand snart liksom, 44 days to go! Woop woop!

Jag har även lite planer på att hälsa på en kompis på Gotland i början av Mars, kan vara skönt att komma bort från stressen lite så jag hoppas att jag är ledig då. Två ur vår grupp ska också till Thailand fast nu i början på Mars så schemat kommer att se lite konstigt ut så det ska täcka upp för dom två. Hoppas hoppas!

Kommentera

Publiceras ej